piątek, 22 kwietnia 2011

Jak trzymać włócznie, czyli poradnik dla Paladyna

Zacznijmy od tego, iż paladyn to postać atakująca z dystansu, wojownik używający magii świętości. Jest to postać która przy pomocy tego poradnika może okazać się zabójczą bronią a przy tym gra dostarczy nam wiele zabawy =).





Odrazu napiszę, proszę o komentarze, z góry dziękuję


1 Wprowadzenie.
2 Początki.
3 Trening.
4 Magic lvl oraz skille.
5 Magia.
6 Ekwipunek.
7 Amunicja
8 Porady, ciekawostki, zalecenia.
9 Trochę o PACC.
10 Expienie oraz taktyki.


1. Wprowadzenie.
Jak już powiedziałem, paladyn to wojownik atakujący z dystansu, zabójca który nie wie co to litość, zabijający w imię świętośći. Tylko on potrafi posługiwać się właśnie magią świętości. Posiada dość dużą ilość capa (nośności), sporo HP i MP.
Bardzo szybko awansuje w distance fighting, wolniej w shieldingu.


Paladyn na level dostaje : 10 hp, 15 mp i 20 capa .
Odnawianie hp: Facc – 1 hp co 8 sec
Pacc (Wykupiona Promocja) – 1 hp co 6 sec
Odnawianie mp: Facc- 2 mp co 4 sec
Pacc (Wykupiona Promocja) - 2 mp co 3 sec



2. Początki.


Nie będę się tu dużo rozpisywał. Gdy tylko wejdziesz na rooka, idz na zachodnią (lewą) stronę miasta, na polane i zabijaj owce, króliki, sarny i świnie, aż mięso nie wypełni ci całego capacity, potem u Williego sprzedaj to mięso i tak dopóty dopóki nie starczy ci na dobre uzbrojenie. Na ratach pod miastem wbij 3lvl, potem można przenieść się na trolle, znajdujące się na północ od miasta, tam wbij 6-7lvl, idz na skletony i troche zarób (nie wiecej niż 1k w banku i 1k przy sobie, gdyż na mainland można wynieść tylko 2k). Na wyspie przeznaczenia atakuj cały czas na full defence uzywajac spearów (nie arrowy), wbijając przy tym skille!. Polecam na początek wybrać miasto Ab'dendriel lub Carlin. Po wyjściu na mainland kup podstawowe eq (belted cape, steel lub dark helmet, dwarven shield, plate legs), reszte pieniędzy i cenne przedmioty odłóż do depozytu. Od teraz zaczyna się prawdziwa gra.


3. Trening.


Teraz gdy już jesteś wyposażony, rzeczy bezpiecznie leżą w depozycie można zacząć skillować. Powinno Ci zostać około 500gp-1k, weź kilkadziesiąt gp i idź do sklepu kupić kilka spearów. Przy ich pomocy będziesz walczył oraz skillował. Na full defence bij trolle tak długo aż ich nie zabijesz i tak do skilli okolo 40/30. Potem trzeba się przerzucić na small stone. Raz na 30 sekund musisz zadać obrażenia, tzn blood hit, inaczej zablokuje ci się skillbar i nie rośnie skill. Atakować cię muszą dwa potwory (tylko tyle można wziąść na shielda). Cały czas musisz być najedzony i spalać mane (na 8lvlu czarem light, czyli "utevo lux".


Potwory do skillowania to:
Troll: 40/30 ***

Troll: 50/40

Dwarf: 60/50

Monk: 65/50***

Minotaur: 65/50

Slime: 75/60

Monk: 90/70

***- Spearami


Potem to już tylko 2 monki lub target dummy


Podczas skillowania ważne jest, żeby mieć zapas jedzenia i amunicji. Radze w miarę możliwości skillować nad wodą i łowić robaki. Podczas skillowania na monku sprawa jest prosta jak ogon świni =), po prostu mówimy partnerowi, że chcecie monka nad wodą, ważne jest też, by mieć jakieś dwa potworki na shielda, takie jak wolf, czy bug.

Do skillowania już na początku będziemy używać small stonów . Nie są one tanie, ale za to mają mało ataku i są dosyć lekkie więc można nimi skutecznie skillować już na skillach 50/40. Sposoby na zdobywanie tych przeklętych kamieni (dlaczego przeklętych przekonasz się sam) są dwa.


Sposób #1
Idziemy na gobliny w okolice femour hills i bijemy je ze spearów na full atak tak długo aż nie uzbieramy tylu kamieni, że nie mamy capa na kolejne, idziemy do dp,o odkładamy i tak dalej i tak dalej. Alternatywą dla PACC sa gobliny na edron, na wiekszym lvl gargulce lub forst giantessy . Jeśli mamy dobrego przyjaciela knighta to ewentualnie Earth Elemental
Jeśli lubimy bić gobliny to dobrze, jeśli nie to cóż... masz pecha


Sposób #2
Za nasze ciężko zarobione pieniądze kupujemy od graczy kamienie po cenie (zależnie od serwera) 1,5k-2,5k. Tutaj przydaje się znajomość osobnika, który lubi zbierać kamienie i będzie nam je sprzedawał. Można też (nie zachęcam) kupić kilka CC na Allegro i kupić kamienie.



4. Mlvl i skille.
Przy skillach 80 warto mieć już ten 65 shielding. Pytasz po co? A no po to, że jak dogoni cie zerk, jakiś knight, czy w razie laga, nie padł. I chociażby dlatego, że czasem trzeba walczyć w ciasnych pomieszczeniach =).
Najlepszym rozwiązaniem tutaj byłoby skillować do 80 już od początku, lecz nie wszyscy mają pieniądze i chęci by to zrobić, wiec podam tabelkę jak te skille mniej więcej powinny wyglądać.

Powiem jeszcze jedno, dobrze jest wbić tego cluba na chociaż 30, i nosić ze sobą Dragonbone staff lub coś lekkiego. Pytacie po co? Żeby nie tracić cennej na expie amunicji na szajs pokroju bug czy coś innego, co denerwuje podczas przeprawy.


``````````````````````

10lvl 50/40
20lvl 60/50
30lvl 70/60
40lvl 75/65
50lvl 80/70

``````````````````````


Potem co 5lvli nabijać jeden skill i tak do 90~ Oczywiście skille powinny być większe, to sa MINIMALNE skille które powinieneś posiadać
Co do Mlvla zadanie na pierwszy rzut oka jest proste. Wbić 15mlvl... Ale proste jest ono tylko na pierwszy rzut oka. 15mlvl jest potrzebny, żeby móc atakować z SD, najsilniejszej runy. Nie jest ona już tak użyteczna jak kiedyś, ale czasem się przydaje.


``````````````````````
10lvl 4mlvl
20lvl :6mlvl
30lvl :9mlvl
40lvl :12mlvl
55lvl : 15mlvl



5. Magia.
Nie ma tutaj zbyt wiele do pisania, właściwie to (prawie) każdy czar prędzej czy później się przyda, ale opiszę tylko to co warto kupować, i jak tego używać.

Uwaga! Obrazek trzeba powiększyć!!


Ten obraz jest zmniejszony. Kliknij na ten pasek, aby zobaczyć pełny obraz. Oryginał obrazu: 936x618.



Uwaga! Obrazek trzeba powiększyć!!

Radze zapoznać się co i jak działa =)


6. Ekwipunek.


Kiedyś były dwie drogi, albo "na czołga" albo "na lekko". teraz jest duużo łatwiej. Nie podam jakichś wytycznych tylko kilka porad.
Podstawowe eq już mamy (belted cape, plate legs, steel helmet, dwarven shield). W miarę rozgrywki powinniśmy zdobyć jakiś dragon shield, blue legs, crown helmet do 20lvl (po wykonaniu deserta). Do 30lvl uzbieramy na paladin armor lub bohy. Tutaj trzeba wybrać co jest nam bardziej potrzebne, ale nie martwcie się, do 40lvl będziecie mieli obydwa =). Potem vampire > demon shield, crusader > demon helmet, na 80lvlu wchodzą Yalahari Legs a na 100lvl MAA (master archer armor). Ale do tego jeszcze trochę czasu =)


7. Amunicja

Spear (25 atk 20 oz)
Przydatny zarówno do expienia i skilowania, jego przydatność do expa kończy się w momencie osiągnięcia poziomu potrzebnego do używania Royal Sears. Można zakupić go w prawie każdym mieście za 10 gp / sztuka.
Hunting Spear (32 atk 22 oz.)
Dość dobry do expienia na niskim lvl, jednak żadko używany z powodu małej dostępności- nie można kupić go w sklepie. Tak na prawde to lepiej go zostawić, gdyż w port hope można go sprzedać za ładną sumkę =).
Royal Spear (35 atk 25 oz.)
Doskonała broń do expienia, począwszy od poziomu kiedy możemy go używać aż do końca, czyli jednym słowem, trzeba go polubić =). Jego cena (15 gp), jest bardzo niska w porównaniu z tym czego możemy dokonać za jego pomocą. Jego jedyną wadą jest to iż można go kupić tylko w miastach dla premiowanych graczy.
Enchanted Spear (38 atk 20 oz.)
Możemy zacząć je produkować od 45 poziomu, jeżeli posiadamy zwykłego speara, 450 many oraz pacc. Jego niewątpliwą zaletą jest zasięg, który umożliwia swobodne bicie potworów typu neco czy culty. Często można je kupic/sprzedać za 150 gp/sztuka.
Small Sone (5 atk 3 oz.)
Używane tylko i wyłącznie do skilowania, ich cena wynosi około 2k gp za 100 sztuk. Alternatywa spearów dla zamożnych ludzi lub takich którzy lubią bić gobliny.
Assassin Star (65 atk 2 oz.) Wymagany lvl : 80 – Broń zastępująca paladynowi SD po aktualizacji. Ich cena wynosi 100 gp/sztuka, dostaniemy je na goromie po wykonaniu questa na Assassin Outfit. Szybko się niszczą, możemy ich używać od 80 poziomu. Wykorzystywane do expienia na lepszych potworach, uważam iż bicie czegoś słabszego od Dl’a jest marnotrawstwem. Poniżej 90lvla praktycznie nieużywane.
Piercing Bolt Atk: 33.Wymagany lvl:30. Silniejsze od zwykłych boltów, czasem używane na lepsze hunty. Do kupienia w miastach na premium area po 4 gp za sztukę, lecz można łatwo zlootować z mino archerów, lub dwarfów soldierów
Sniper Arrow Atk: 26.Wymagany lvl:20.Lepsze od zwykłych strzał. Do kupienia w większości miast na premium area po 3 gp za sztukę, rzadko używane...
Burst Arrows Atk: 26.Eksplodujące strzały, mają zasięg kratek 3x3. Po updacie często używane przez paladynów, ponieważ obrażenia zależą od Distance Fightingu nie Magic Levela.
Power Bolt Atk: 40. Wymagany lvl:55. Do kupienia w miastach na premium area. Używane do huncenia mocnych monsterów , oraz do walk pvp. Dość często używany na wyższym poziomie (70+).


7. Porady, ciekawostki, zalecenia

Teraz napiszę co warto ze sobą nosić i dlaczego. A trochę tego jest =)

Niestety ze względu, że sam nie posiadam PACC niespecjalnie będę dodawał opisy i taktyki na PACC area. Oczywiscie postaram się dodać "coś" ale bez moich przemyśleń apropos =)

Mana i Health Potiony

Health Potion -Natychmiastowo regeneruje około 150 punktów życia

Mana Potion -Ten magiczny napój jest niezbędny dla profesji magicznych, gdyż natychmiastowo przywraca od 75 do 125 punktów many.

Strong mana potion -Potek ten może być używany od 50lvla. Przywraca około 200 mp

Strong Health Potion -Potek ten regeneruje około 300hp. Używany może być od 50lvl

Great Spirit potion -Przywraca część życia i many (~300 punktów życia i 150 punktów many).Może być używane przez Paladynów z poziomem co najmniej 80.

Będą nam towarzyszyć przez całą grę, od 20 lvla do samiuteńkiego końca.
Od 20lvla polecam nosić ze sobą przynajmniej 10 mana potionów i kilka health potionów. W razie ataku PK, czy chociażby oberwaniu od potwora. Wcześniej też dobrze mieć przy sobie kilka, w razie W .

Po 30 lvlu,dobrze mieć przy sobie 40 mana potów i 10 health potów, można nosić więcej, pewnie, im więcej tym lepiej, tylko bez przesady -.-.
Na 50lvlu nigdzie się nie ruszajcie bez 80-100 mana potów i 20 strong health potionów, naprawdę, to nie przesada. Wtedy śmierć już baardzo boli =).
Od 80lvla nosimy 150 mana i 30 strong health. Potem według własnego uznania.

Pierścienie i Amulety

Dwarven ring, 60 min
Jeden taki ring spokojnie powinień Ci wystarczyć na dobre pół roku gry. Jak już go zdobędziesz, to nie wyrzucaj - dużo miejsca nie zajmuje, a może kiedyś się przyda.

Energy ring, 10 min
Wytwarza efekt mana shielda. Bardzo przydatny w sytuacjach, gdy mana shield potrzebny jest nam w regularnych odstępach czasu. Wtedy zamiast tracić 50 many na 30 sekund bicia potwora, lepiej założyć ring i zdjąć go zaraz gdy wyjdziemy z zagrożonego obszaru. Ring dość często wypada z dragon lordów. Od 50 + poziomu zalecam noszenie jednej sztuki przy sobie na stałe, oraz trzymanie 2-3 kolejnych ringów w depo.

Life ring, 20 minut
Odnawia 1 punkt życia i many co 2 sekundy. Przydatny gdy potrzebujemy szybko zregenerować pewną ilość many, nie chcemy użyć mana fluidów. Może być też z powodzeniem wykorzystywany jako alternatywa do potionów. Ring daje nam w sumie 600 many i 600 hp.

Might ring, 20 ładunków
Chroni w 25% od wszystkich obrażeń magicznych (ogień, energia, trucizna). W zasadzie nie przydatny. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że przyda ci sie na annihilatorze .

Ring of healing, 8 minut
Jak life ring, tylko że odnawia manę i życie dwukrotnie szybciej.. Przydatny jeśli potrzebujemy sobie szybko naładować HP/MP, a nie chcemy/możemy użyć mana fluidów. Po około 50 poziomie można zaopatrzyć się w jedną sztukę, którą będziemy zawsze przy sobie nosić.

Stealth ring, 10 minut
Zapewnia 10 minutową niewidzalność. Przydatny jeśli potrzebujemy przemknąć się miedzy jakąś gromadką potworów, ale czas, który na to potrzebujemy jest albo znacznie krótszy od standardowego zaklęcia niewdzialności, albo znacznie od niego dłuższy (wtedy istnieje ryzyko, że nasz czas wygaśnie jak będziemy w środku potworów ). Przyda się nam też, jeśli nie mamy many na rzucenie czaru, lub nie posiadamy wymaganego poziomu magicznego.

Time ring, 10 minut
Znacznie zwiększa naszą prędkość chodzenia. Przydatne w rozmaitych sytuacjach - od walk pvp, przez ucieczkę przed giant spiderem, aż do sytuacji gdzie musimy szybko gdzieś dotrzeć. Od 40 poziomu powinniśmy nosić przy sobie jednego time ringa. Na 50 lvl dobrze było by zaopatrzyć się w wiecej tych ringów przechowywanych w depo, skąd można je w razie potrzeby zabrać.

Amulet of loss
Kosztuje 50k u Eremo. Mając go na szyi nie tracimy plecaka ani żadnych przedmiotów w chwili śmierci (z wyjątkiem tego amuletu). Należy zaopatrzyć się w niego, jeśli wartość przedmiotów które nosimy w plecaku wynosi więcej niż jakieś 75k lub jeśli przynajmniej 2 itemy z naszego seta są warte więcej niż 60k. Należy go używać również wtedy, kiedy jeden z przedmiotów z naszego ekwipunku warty jest więcej niż 150k.

Elven amulet, 50 ładunków
Zmniejsza wszystkie obrażenia o 5%. Może ci sie przydać podczas huntu na bonelordach i innych magicznych stworach. Może ci sie również przydać podczas wykonywania Annhilatora jako tania alternatywa SSA
Stone skin amulet, 5 ładunków
Pratkycznie do zera niweluje obrażenia fizyczne. Paladynowi raczej nie jest zbytnio przydatny (tylko podczas Annihilatora)


Runy


Mieć przy sobie kilka fire fieldów na wszelki wypadek (zbyt wiele tego by wymieniać).
Przed 15mlvl HMM lub icicle, po 15 SD. Gdyby trzeba było szybko kogoś zabić, lub nawet dobić potwora, który ucieka w resp innych. Nieodzowne i koniec

Kilka magic walli. Gdy goni nas PK puścić w wąskim przejściu, lub nawet przed niego. Da nam to kilka cennych sekund na ucieczkę.

Kilkanaście(dziesiąt) destroy field rune. Trzeba je mieć, i tyle. Podczas trapa, uciekania po pietrach, rzucenia na drzwi, naprawdę warto mieć.


Inne

Kolejną ważną rzeczą, to mieć przy sobie jedzenie. Chociaż te 50 white mushrooms, lub kilka meatów. Naprawdę się przydaje, uwierzcie, że lepiej wziąć te 3 speary mniej, a mieć jakiś zapas fooda...
Parcel z zaadresowanym labelem. Rzecz absolutnie niezbędna szczególnie jeśli mamy wykonanego postman questa. Korzyści które może nam dać podręczny parcel jest zbyt dużo, żeby je nawet wymieniać. Wspomne tu chociaż o tych jakże banalnych, jakimi są np. wysłanie loota z pierwszego napotkanego po drodze mailboxa, zamiast targać go do depo, prosto w ręce thiefcharów.

9. Trochę o PACC.

Pacca opłaca się kupić około 60 poziomu, wtedy na FACC zaczyna robić się z deczka nudno (do tego poziomu spokojnie facc wystarczy), ale również dlatego, że bez pacc taka postać się marnuje. Przed kupnem polecam doskillować, zadbać by nie zabrakło nam w trakcie kasy, jeśli chcemy zrobić jakieś questy/outfity to przygotować najpierw potrzebne rzeczy, oraz zorientować się na pacc area. Polecam RL OTSa z PACCem, żeby odnaleźć się w miastach. Na paccu mamy dużo więcej miejsc do expienia, miejsc, questów i tym podobnych. Fajna zabawa, lecz kosztuje =).


Oczywiście dochodzą nowe Outfity, takie jak niezmiernie potrzebny Assassin Outfit , który powinien być zrobiony jako piewszy, a także Mounty. Polecam zrobić sobie najtańszego takiego jak , , (wszystkie dodają tyle samo speeda). Mi osobiście podoba się Titanica . Chodzi również o spelle , których jest teraz od groma.


10. Expienie i taktyki.


Wkleję kilka miejscówej do expienia, kilka do zarabiania. W miarę możliwości dodam też zdjęcia =).



Trolle
Poziom: 8-12
Skille: Od wyjścia z rooka do 45 dista.
Stopień trudności: Bardzo łatwy
Potwory: Trolle
Exp: Wolny
Lootbag: Fatalny. Jeśli zbieramy na sprzedaż wszystkie speary, rope oraz hand axe, wtedy już tylko bardzo słaby.
Wyposarzenie: Speary i tarcza. (Uwaga: Speary można wyciągać wprost z Trolli)
Taktyka: Trolle bijemy na full atack , używając spearów. Jest to zarazem exp jak i trening dla low levelowego gracza. Gdy już jesteśmy w miarę wytrenowani możemy przełączyć na balanced, a z czasem na full defence
Uwagi: Trolle respią się w zasadzie w pobliżu każdego miasta


Rotwormy
Poziom: 12-15
Skille: 45/35
Stopień trudności: Średni
Potwory: Rotwormy
Exp: Zależnie od miejsca od 5k/h do 10k/h.
Lootbag: Słaby. Dużo złota, mało przedmiotów, jednak te które już lecą dobrze było by zbierać i sprzedawać (sword - 25 gp, mace - 30 gp).
Wyposarzenie: Speary i tarcza.
Taktyka: Bijemy na full atack, rzucając do nich ze spearów. Należy uważać na wszystkie większe grupki Rotwormów i starać się walczyć maksymalnie z dwoma naraz. Pamiętajcie, że na niskim lvlu już 3 Rotwormy mogą być groźne!
Uwagi: Ze skillami podanymi wyżej, może być dość ciężko, chcąc trenować można atakować na full def Największe rotowiska koło Venore i na Fibuli. Fibule, z tym że trzeba uważać na zlurowane Demon Skeletony. Odradzam Venore, kręci się tam zbyt wielu graczy


Scaraby - Kha'labal (pusytania ankrahmun)
Poziom: -2-15lvl -3-25lvl
Skille:-2-55/40 -3-65/45
Stopień trudności:-2 średni -3 średni
Potwory:Larva, Scarab
Exp:-2 10-15k exp/h 15-30k exp/h
Lootbag: Średni
Wyposażenie:-2 speary +mana poty -3 Royalki, manapoty + kilka heali
Taktyka: Lurujemy po 1 scarabie starając sie wyczuć moment w którym ucieka i zacząć biec w jego stronę. Gdy scarab z red hp wbiegnie w grupę 2-3 scarabów zostawiamy go ubijamy te
"całe" i zajmujmy się naszym niedobitkiem. Zbieramy tylko kasę i błyskotki. Jeśli masz kolegę z Rashid questem można robić lootbagi z machetami i macami, które można sprzedać u tegoteż NPC, żaden pieniądz nie śmierdzi =).Zaletą tego miejsca jest duża ilość jedzenia.


Cyclop tomb THAIS (Mount sternum)
Poziom: 25 -40
Skille: 70/50
Stopień trudności: Średni
Potwory: Potwory Wszystkie rodzaje cyclopow, troche niżej nieumarli (ghoule, troche ds i beho)
Exp: 15k/h na cycach, do 25k/h na tombie zalezy od zaludnienia
Lootbag: Średni sporo kasy bez żadnych itemow, chyba że czasem jakaś halabarda
Wyposażenie: dobre eq żeby nam się nie przebilały smithy itd mozemy uciekac. Na trupach nie potrzeba super eq, gdyż to wszystko jest wolne
Taktyka: Lurujemy i bijemy full atak i uciekamy, na początku radze omijać respy smithów szerokim łukiem. Cyclop drone nie stanowi zagrożenia. Na Tombie można expić na -5 i -4. na -3 tylko zbierać kase


Larvy
Poziom: 15-18
Skille: 40/30
Stopień trudności: Średni
Potwory: Larvy
Exp: 5-10k/h
Lootbag: Fatalny.
Wyposażenie: Speary i tarcza, odradzam wybieranie się bez chociażby kilku potów lub many na spontaniczne leczenie.
Taktyka: Balance/Full atack i siekamy. Nie dać się otoczyć, co na szczęście nie jest trudne gdyż występują w cienkich korytarzach. Nie dać się zabić przez trucizne, radze kupić sobie czar antidote



Poradnik o kopalniach >>>Dwarf Mines<<<
Kopalnie Kazordoon, poziomy -1 i –2
Poziom: 12-15
Skille: 50/40
Stopień trudności: Łatwy
Potwory: Rotwormy, Dwarfy, miejscami Poison Spidery
Exp: 10k/h (przy braku ludzi)
Lootbag: Słaby. Powinno się zbierać Swordy i Mace z Rotwormów do lootbaga.
Wyposażenie: Speary i tarcza.
Taktyka: Dwarfy mają lepszą obronę niż Rotwormy, ale mniej ranią. Starać się nie dać otoczyć przez trzy stworzenia naraz. Uciekać jeśli mają znaczną przewagę liczebną. Nie docenienie grupki 3 Dwarfów i 4 Rotwormów może się na niskim poziomie skończyć wizytą w temple.



Poradnik o kopalniach >>>Dwarf Mines<<<
Kopalnie Kazordoon, poziomy z Dwarf Soliderami
Poziom: 20
Skille: 60/50
Stopień trudności: Średni
Potwory: Dwarfy Solidery, Dwarfy, Rotwormy, pojedyncze Dwarf Guardy
Exp: 15k/h
Lootbag: Średni (dwarven shield - 100 gp, battle axe - 80 gp, kusza - 160 gp, chain armor - 70 gp)
Wyposażenie: Speary/Royalki, manapoty.
Taktyka: Atakujemy z dystansu, uciekając w kierunku poprzednio oczyszczonych miejsc. Staramy się nie lurować potworów w miejsca, w których będą na nas czekać kolejne, chyba że ogarniemy =)


Poradnik o kopalniach >>>Dwarf Mines<<<
Kopalnie Kazordoon, poziomy z Dwarf Gaurdami
Poziom: 35
Skille: 70/55
Stopień trudności: Średni
Potwory: Dwarfy Guardy, czasem Soldiery (w jednej kopalni również slimy
Exp: 25-40k/h
Lootbag: Dobry
Wyposażenie: Royalki, manapoty.
Taktyka: Dystans + ucieczka i nie ma problemu, Guardy są dość wolne lecz czasem można wejść w resp kilku(nastu) dwarfów i może być nieciekawie=)





Dragony (d lair bez dli, draconia, dragon ab)
Poziom: 35
Skille: 70/-
Stopień trudności: Średni
Potwory: Dragony
Exp: + - 40k/h
Lootbag: (Średni/Dobry) Serpent Sword, Dragon Hammer, Dragon Shield, Wand of Inferno , Life Crystal, Small Diamond, 0-10 Burst Arrow, 0-3 Dragon Ham, Green Dragon Leather, Green Dragon Scale, Dragonbone Staff ,Strong Health Potion ,0-110 gp
Wyposażenie: Royal Spery, kilkadziesiąt Manapotion i kilka Heali.
Taktyka: Przesuwać się bardzo powoli lurować po 1 smoku, uważać i omijać respy dl. Zawsze stać/uciekać na skos od dragona, tak aby nie trafiał nas on z swojego wave, bo to może sięokazać tragiczne w skutkach! Do lootbaga zbierać broadswordy, steel helmety, double axe, plate legs(mało opłacalne), crossbowy, steel shieldy i longswordy
Wszystko o smokach >>http://forum.tibia.org.pl/showthread...spy-Dragon%F3w<<


Dragon oraz DL'e (Dragon Lair Veno -calosc, Naginata Quest (hardcore), Deep Fibula)
Poziom: 50
Skille: 80/-
Stopień trudności: Średni/Trudny
Potwory: Dragony i DL'e
Exp: 50k/h-80k/h
Lootbag: Dobry/b.Dobry : Dragon Hammer, Dragon Shield, Wand of Inferno, Life Crystal,Small Diamond ,0-3 Dragon Ham, Green Dragon Leather, Green Dragon Scale, Dragonbone Staff, Strong Health Potion, 0-110 gp, Fire Sword, Dragon Scale Mail, Strange Helmet, Royal Helmet, Tower Shield, Energy ring, Life Crystal, Power Bolt, 0-5 Dragon Ham, Red Dragon Leather, Red Dragon Scale, Green Mushroom , Dragon Slayer, 0-3 Royal Spear, Dragon Lord Trophy, Strong Health Potion, Magma Boots , 0-250 gp, Small Sapphire
Wyposażenie: Royal Spery, kilkadziesiąt manapotionów i kilka strong health potionów
Taktyka: Przesuwać się bardzo powoli lurować po 1 (max 2) smoku, uważać na grupy potworów, dl starać się bić pojedyńczo. Zawsze stać na skos od dragona/dragon lorda!!! Tak aby nie trafiał nas on z swojego wave! Z DL'em tak samo jak z Dragonem =)
Wszystko o smokach >>http://forum.tibia.org.pl/showthread...spy-Dragon%F3w<<


Mintwalin
Poziom: 35
Skille :70/-
Stopień trudności: Średni
Potwory: Wszystkie minotaury
Exp: 30k/h
Lootbag: Dobry. Wand of cosmic energy, taurus mace, minotaur leather,
Wyposarzenie: Kusza, bolty, manapoty + kilka heali, obsidian knife. Bolty uzupełniamy z mino archerów.
Przesuwać się powoli, żeby nie zlurować sobie dużo minosów. Skórujemy minutaury i lootbagujemy wszystko co sie da ( double axe, brass armor, chain armor, plate shield, mace, sword, scale armor, brass legs, crossbow, hatchet.). Bardzo dobre miejsce do zarabiania kasy, oraz expienia. Polecam wziasc kilka pustych bp, bo kasy tam jest w pizdu i jeszcze trochę =). Poniżej 45lvl nie polecam wchodzić na piętro, gdyż jest tam dość groźnie i nie mówić nic do Markwina. Wtedy przyzwie kilka mino guardów i archerów, a ty będziesz w potrzasku... Poradnik tutaj > Mintwalin - miasto Minosów - Forum tibia.org.pl



Shadowthorn (Forteca Elfów)
Poziom: Powierzchnia-25 Całość-25-30
Skille: Powierzchnia- 55/40 Całość-65/50
Stopień trudności: Łatwy
Potwory:Elf, Elf Scout, Elf Arcanist (opcjonalnie dragon)
Exp: Powierzchnia-8-15k expa/h Całość- 20-30k expa/h
Lootbag: Powierzchnia-średni/dobry Całość-Dobry/B.Dobry
Wyposażenie: Można iść ze spearami/royalami, ale na większym lv polecam iść z bowem i uzupełniać arrowy z elfów. Tylko jeden minus, z bowem nie można zabijać dragonów. Kilka manapotów
Taktyka:Właściwie praktycznie brak, jedyna to uważać na większe grupki potworów typu Elf
Scout lub Arcanist. Miejsce dość dobre do expienia jego wadą natomiast jest jego położenie -daleko od miasta.
Wskazówki:Mapa z zaznaczoną trasą do ich fortecy.http://wiki.hunted.pl/wiki/Shadowthorn




Ulderek's Rock (Forteca Orków)
Poziom:40lvl
Skille:75/60
Stopień trudności:Średni
Potwory: Orc,Orc Spearman,Orc Warrior,War Wolf,Orc Rider,Orc Shaman,Cyclops,Slime,Beholder,Orc Berserker,Orc Leader,Orc Warlord.
Exp:20-55k exp/h
Lootbag: Dobry
Wyposażenie:Royal Speary oraz Manapoty. Healpoty malo uzyteczne. Opcjonalnie parcel(gdy robimy loot baga).
Taktyka: Uważać przy zejściu z bramy (4 zerki i inny szajs) najlepiej wejść z niewidką albo stealth ringiem. Radze robić tradycyjnego lotbaga jednak wtedy nalezy przytaszczyć
większą ilość rs i dobrze je ukryć, lota oczywiście wysyłamy parcelem(o ile mamy postmana). Pchać do Ab =)
Poradnik o Orc Fortess >>>Orc Fortress<<<



Plains of Havoc (Pola spostoszenia, POH)
Poziom: 20-30 potem 40-60
Skille :65/55 potem 75/65
Stopień trudności: Średni
Potwory: Na początku cyclopy, wszystkie minotaury, tarantule. Potem Dragony, GS, wyrveny
Exp: Na początku 15-20k/h, potem 45-60k/h
Lootbag: Dobry. Dużo kasy, trochę drogich śmieci. Jak dobrze pójdzie to spadnie coś z Draga/Gsa.
Wyposażenie: Na początek speary, potem royal speary. Kilkadziesiat manapotów (jeśli jesteś wprawny to nie schodzi wgl) i kilka strong heali na wszelki wypadek. Do tego jakis HMM(na GS), Icicle (na dragi/dl) w razie czego palec na hotkeyu. Radze sie przyzwyczaić to tego miejsca, nim się zacznie hardcorowy exp. Na północy są minotaury, tarantule i cyclopy. Bardziej na południu gsy, wyrveny, a na południowym wschodzie dragi i dle.
Taktyka: Radze ganiać się z GSami naokoło drzewek, przeszkód, po pierwsze, żeby nie wejść na resp kolejnego, po drugie, żeby ten nie wyparował =).
Kliknij na ten pasek, aby zobaczyć pełny obraz.




Hellgate
Poziom: 45+
Skille: 80/65
Stopień trudności: Trudny
Potwory: Bonelord, Eldern Bonelord, Ghoul, DS
Exp: 45k/h
Lootbag: Bardzo dobry. Dużo kasy, bonelord eye, pełno 2handed swordów, czasem jakiś rare item.
Wyposażenie: Royalki/Kusza (jak kto woli), kilkadziesiąt manapotów (polecam dużo), 20strong heali, kilka bp na kase i co najważniejsze WZIĄĆ ZE SOBĄ FOOD.
Taktyka: Chodzic normalnie, po całym i sie nie bać niczego, tylko respów Eldern Beho. UWAGA, są bardzo silne, summonują crypt shamblery (troche słabsze niż DS),(najgorszy jest szał summonowania), wysysają manę, paraliżują. Z hellgate jest kilka wyjść, ale tylko jedno z lootbagiem, więc radzę zaczerpnąć wiadomości na temat. Podam poradnik z opisem hellgate > Hellgate, czyli co słychać w piekle. - Forum tibia.org.pl


Dark Catedral
Poziom: -1 (15-25) -2 (35-50)
Skille: -1 60/50 -2-70/60
Stopień trudności: Średni
Potwory:-1 Wild warrior, Thief, Smuggler w cavie tarantule, -2 dark monki, assassiny, witche kilka ghostów (nie trzeba zabijać)
Exp: -1 10-15 k/h -2 30-40 k/h
Lootbag: Dobry (dużo kasy, błyskotki i steel helmety)
Wyposażenie: Speary/Royalki kilka manapotów (nie dużo). Na -2 można jakiś food (bready nie starczą na długo
Taktyka:Uważać przy wybijaniu, na obydwu poziomach jest strasznie dużo potworów. Uciekać tylko tam gdzie jest się 100% pewny, że nic tam nie ma.
Wskazówki: Poradnik o Dark Catedral >>>Dark Cathedral<<<




Arena & Zoo quater Potocznie arena =)
Poziom: -1 i -2- 50 ; Całość-80
Skille: Powierzchnia- 75/60 Całość-85/70
Stopień trudności: Średnio trudny
Potwory: - 1 i -2 -Mutated rat, mutated bat, mutated tiger ; Wierze i -3 w dół - Undead gladiator, barbarian bloodwalker. [B]Istnieje też możliwość wysolowania BEHOMOTA, DL'a, HYDRE, GS'a, WYRMA, MASSIVE EARTH ELEMENTALA, ANCIENT SCRABA, QUARA CONSTRICTOR SCOUT. Mapka respawnu jest w poradniku poniżej
Exp: -1 i -2 -80-120 expa/h ;Całość- 130-170k expa/h
Lootbag: Dobry (szczególnie z taskiem na mutated raty)
Wyposażenie: Royal speary + shield, można używac silver amulet, żeby zminimalizować dmg od mutated batów i ratów. Gdy biega się po całości radze założyć AoL (jeśli ktoś ma/potrzebuje) lub platinium amulet.
Taktyka: Palec na hotkey'u bo raty paraliżują. Wylurować raty z "pokoi" i biegać naokoło schodów lub manewrować w miejscach gdzie jesteś pewny, że ich tam nie ma. Radzę traktować baty jak wyverny a tigery jako smoki =)
Wskazówki:Poradnik z opisem, taktykami i mapką znajdziesz tu >>http://forum.tibia.org.pl/showthread...mp-Zoo-Quarter<<




Quary (Yalahar, Liberty Bay)
Poziom: do -2 od 70lvla -3 i callasa i niżej Można od 100, ale polecam wyjściowy 130 (we dwóch można już od 90 a z blokerem nawet wcześniej)
Skille: -2 75/60 -3 i niżej oraz Callesa 90/75
Stopień trudności: Trudny
Potwory: do -2 Quara Constrictor, Quara Mantassin, poniżej -2 Quara Hydromancer, Quara Pincher, Quara Predator. Na Callasie jest wszystko
Exp: Zależy, ale powinniśmy być w miarę zadowoleni. Naprawdę, można wyciskać 100k/h, a można do 200k/h
Lootbag: Bardzo Dobry (Fish fins, Skull helmet, Knight armor, warrior helmet, crown armor, woce, glacier set, blue robe)
Wyposażenie:do -2 royalki + shield (wystarczą) -3 i niżej oraz callasa Assassin stary + shield (można zmieniać na royalki bijąc Constrictory i Mantassin). Obowiązkowo BOH
Taktyka: do -2 tak na prawdę lajcik =) Uważamy żeby nas nic nie dogoniło w tym celu trzymamy palucha na utani hur/utani gran hur. Od -3 to inna bajka, radze bardzo ale to bardzo uważać, mieć palca na utani gran hur (quary mają haste i to dość mocne) i exurze gran/vicie , bo combo jest zabójcze i na zwykłej exurze żeby leczyć paralyze. Używać assassynek, w celu zwiększenia zysku można zakładać royalki bijąc słabsze quary. Uwaga! Nie można wynieść lootbaga!
Wskazówki: Można stąd wynieść niezły profit!
Mapka Calassy
Ten obraz jest zmniejszony. Kliknij na ten pasek, aby zobaczyć pełny obraz. Oryginał obrazu: 858x566.




Moi mili, to by było na tyle mojego poradnika, był on pierwszym jaki napisałem, więc proszę o surową krytykę i wytykanie WSZYSTKICH błędów. W miarę możliwości będę go uaktualniał. W miarę możliwości będę go aktualizował i poprawiał

UWAGA! Poradnik ten jest napisany przy pomocy innych poradników, trochę posklejany. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone!
 

5 komentarzy:

  1. Widac ze sie napracowales jak dla mnie poradnik dobry odemnie masz plusa

    OdpowiedzUsuń
  2. skopiowane z innego forum..

    OdpowiedzUsuń
  3. Plagiat skopiowane z tibia.net.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. niestety juz gdzies widziałem podobny poradnik . kopia..

    OdpowiedzUsuń